čtvrtek 12. května 2016

Než jsem tě poznala - Jojo Moyes

Než jsem tě poznala

Originál: Me Before You
Série: Me Before You #1
Nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2013
Počet stran: 407

Autor : Jojo Moyes

Anotace:

Louisa Clarková je obyčejná dívka žijící mimořádně obyčejným životem. Má ráda svou práci v bistru, svého dlouholetého přítele a svět, který končí s hranicemi malého rodného městečka. Svůj život by za nic nevyměnila. Když však bistro zavřou, Louise měnit musí. Svět Willa Traynora naopak žádné hranice nemá. Je to svět adrenalinu, velkých obchodů i peněz, svět možností bez omezení. Will svůj život miluje. Když ho však nehoda upoutá na kolečkové křeslo, ví, že už ho nebude moci žít jako doposud. 
Jen těžko si lze představit více nesourodou dvojici než náladového a depresivního Willa a jeho novou optimistickou a upovídanou ošetřovatelku Louise… 
Romantický příběh o dvou lidech, kteří nemají nic společného, dokud jim láska k nohám nepoloží celý svět. S ním však i otázku, jak vysokou cenu je člověk ochoten zaplatit za štěstí toho, koho miluje

Obálka:
Celkově tyhle obálky edice světový bestseller mi přijdou pěkné. Jednoduché, kreslené, líbí se mi to.

Proč tahle kniha:
Knížku mi doporučila moje nejlepší kamarádka, za což děkuji. Navíc jsem se doslechla o připravovaném filmu, takže jsem se dala do čtení.

Děj:
Louisa hledá práci a když se před ní objeví nabídka být pečovatelkou zrovna nadšená z toho není. Omývat někomu zadek a tak? To není vůbec nic pro ní..

“All I can say is that you make me... you make me into someone I couldn't even imagine. You make me happy, even when you're awful. I would rather be with you - even the you that you seem to think is diminished - than with anyone else in the world.” 

Jenže práci nutně potřebuje a tak se do toho dá. K jejímu překvapení se nejedná o starého člověka, ale mladého muže po nehodě, který se stal kvadruplegikem. Tedy nemůže hýbat nohama a téměř ani rukama. Louisa má přítele a hodné rodiče. I když se s Willem ze začátku nemůžou vystát, začne mezi nimi vznikat později přátelství. Jenže pak Louisa přijde na to, že Willova rodina před ní něco tají.
Will má za 6 měsíců spáchat asistovanou sebevraždu. Tohle Louisa nemůže vystát a odejde..když se jí to rozleží vrátí se, chce udělat vše, aby si tenhle čin Will rozmyslel.
Povede se jí to?

Názor:
Bože, bože...já jsem asi trochu divná. Mou snad nejoblíbenější knihou je Hvězdy nám nepřály a tuhle snad musím zařadit k ní. Líbí se mi i příběhy jako Dlouhá cesta a tak. Já vím, že nemoce atd. není zrovna veselé téma, ale prostě to má něco do sebe, Člověk se pak zamyslí nad svým vlastním životem..
Tahle kniha je nádherná. Přečetla jsem ji ani ne za 24h a to není zrovna úzká. Příběh mě vtáhl do děje a četla jsem dál a dál..Zajímalo mě jak se bude vztah Louisy a Willa vyvíjet. Zamilují se do sebe? No je to celkem klišé, to se musí nechat, ale chápete..
Upřímně od téhle autorky jsem ještě nic nečetla, tedy tohle byla moje premiéra. Jsem si jistá, že tohle nebyla poslední kniha, co jsem si od ní přečetla. Ovšem říkala jsem si, třeba bude happy end?! Třeba se to všechno změní..asi to mě vedlo číst dál a dál.. až byl konec. Jaký je konec knihy Vám samozřejmě neřeknu, ale uznám, že jsem brečela, jestli radostí, nebo smutkem, to už je na vás...
Jinak Will je skvělá postava, je vtipný a líbí se mi v tom příběhu asi nejvíce.
Za zmínku jistě stojí i připravovaný film, který by měl přijít do kin (asi) na začátku června. Herci jsou dle mě skvělí!!! Nemůžu se filmu dočkat.


Push yourself. Don't Settle. Just live well. Just LIVE.” 

Hodnocení:

10/10

P.S: Doporučíte mi nějaký jiný titul od této autorky? ;)

2 komentáře:

  1. toto je jedna z nejlepší autorek. Rozhodně doporučuji si ještě přešís poslední dopis od tvé lásky a dívka již jsi tu zanechal. Obě dvě knihy jsou naprosto úžasné a udělali na mě opradu silný dojem :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Poslední dopis od tvé lásky mne nijak moc nebavil :( ale určitě zkusím ještě Dívka již jsi tu zanechal, děkuji za doporučení :-)

    OdpovědětVymazat

Pět kroků od sebe - Rachel Lippincott

Pět kroků od sebe Originál:  Five feet apart Nakladatelství:  Yoli Rok vydání:   2019 Počet stran:   253 Autor :  R...