neděle 5. srpna 2018

Dvůr trnů a růží - Sarah J. Maas

Název: Dvůr trnů a růží
Autor: Sarah J. Maas
Originál: A Court of Thorns and Roses
Vydáno: 2015/ČR 2016
Počet stran: 440
Nakladatelství: CooBoo
Série: Dvůr trnů a růží (1)

Anotace:
Úžasný a mrazivý příběh na motivy příběhu Krásky a Zvířete. Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale Tamlin – jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce.


Svět je rozdělen jakousi ''zdí'', mezi lidmi a vílami ( a jinými bytostmi.) Feyre je 19 let a žije se svým otcem a dvěma sestrami v chatrči poblíž této zdi. Aby rodinu uživila chodí lovit do lesa. Jednoho dne uloví vlka, stáhne ho z kůže a odnese domů. Maso vydrží na pár týdnů a za kůže by mohly být slušné peníze.

Feyre ovšem nezabila jen tak ledajakého vlka..v noci se u jejich chatrče objeví zvíře, které si žádá člověka, který vlka zabil. Feyre se přizná. Život za život. Buď Feyre zemře hned, nebo odejde navždy se zvířetem za zeď. Odejde..

Feyre se dostává do magického světa víl, vladařů a zjišťuje více o Prythianu. Nejdřívě přemýšlí Feyre o útěku, ale po čase se jí začne na dvoře líbit. Její věznitel není jen tak ledajaké zvíře, ale vladař jednoho ze dvorů Tamlin. Tamlin Feyre slíbil, že o rodinu se bát nemusí, že je zajištěná. Společně s ním je tu jeho přítel Lucien a dále stojí za zmínku služebná Alis. Tento dvůr je ale zakletý. Všichni mají na obličeji masky, které se staly jejich součástí..

Co je to za kletbu? Lze zlomit?


Ke knížce jsem se dostala tak, že jsem na tuto knihu hodně narážela na instagramu. Všichni na ní pěli samou chválu a tak boží knížku jsem si prostě musela přečíst. Jedná se o retelling Krásky a zvířete, ačkoliv tam je jen velmi málo podobných rysů...
Říše víl atd. se mi strašně líbila, různé dvory a vládci. Magie. Mou velmi oblíbenou postavo
u byl skoro od začátku Lucien. Je mi moc sympatický, chudák to neměl úplně jednoduché. Samozřejmě Rhysand se mi taky moc líbil :-D. Každopádně, jak jsem čekala strašnou pecku, nějak mě to ze začátku zklamalo. Knihu jsem četla (první půlku) dost dlouho a prostě mě to nějak nechytlo. Ačkoliv jak říkám nádherný svět, krásně propracované stejně jako postavy. Od půlky..to už byla jiná jízda. Přečetla jsem druhou půlku knihy za pár hodin. Knížka konečně nabrala na obrátkách a nemohla jsem se odtrhnout. Vztah mezi Feyre a Tamlinem..samozřejmě jsem viděla spoilery ala Feysand..No jsem hodně zvědavá jak k tomu vlastně dojde a jsem moc zvědavá na Noční dvůr. Plnění úkolů od Amaranthy mě docela přivodilo husí kůži, jak to bylo napínavé. V knížce najdete jak magii, akci, smutné a erotické scény tak naprosto super fantasy. Každopádně autorka má můj velký obdiv, nádherná kniha ačkoliv za mě prostě ten začátek...

Hodnocení:
8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pět kroků od sebe - Rachel Lippincott

Pět kroků od sebe Originál:  Five feet apart Nakladatelství:  Yoli Rok vydání:   2019 Počet stran:   253 Autor :  R...