pondělí 27. června 2016

Selekce - Kiera Cass


Autor: Kiera Cass
Originál: The Selection
Nakladatelství: Albatros Media - CooBoo
Rok vydání/ČR : 2012 / 2014
Počet stran: 288
Překlad: Jana Doležalová
Série: Selekce

Anotace:
Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu.
Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.


Děj:
Hlavní postavou je dívka America Singerová. Žije ve světě, který je rozdělený do osmi kast. Ona náleží do páté kasty, tedy se může živit uměním. America hraje na spousta hudebních nástrojů a zpívá. Její rodina na tom není zrovna nejlépe, je z pěti dětí a její dva starší sourozenci už rodinu opustili.

Pro mladé dívky je tu ale nová možnost. Stát se princeznou a mít za muže prince Maxona. Stačí se přihlásit do Selekce. Zde bude vybráno 35 dívek, z nichž jedna se stane manželkou prince. America však o tomhle nechce ani slyšet. Je zamilovaná do Aspena, avšak jejich lásce není přáno. Aspen náleží do šesté kasty, tedy není možné (vhodné), aby byl s Pátou.

Na přání rodičů, sestry, Aspena.. se America do Selekce přihlásí a z milionů dívek je dokonce vybrána. Mezi tím se stihne pohádat a rozejít s Aspenem, avšak jen tak ho z hlavy dostat nemůže.
V paláci se spřátelí s pár dívkami. Avšak princi dá hned na začátku najevo, že o to stát se princeznou rozhodně nestojí.. jenže nikdy nevíte jak se věci vyvinou.

Proč jsem si knihu vybrala:
Ta obálka, panebože ta obálka! Je úžasná. Už dávno jsem si chtěla knihu přečíst, ale anotace, kde jsem četla něco o království mě absolutně nezaujala. Já a historie.. to asi ne. Ano, četla jsem špatně. Když jsem se podívala před pár dny na knihu znova zaujala mne. Recenze jsou snad samé kladné a hodnocení na serverech taky super! Tak jsem si řekla, že si tu knihu s krásnou pohádkovou obálkou přečtu.

Názor:
Jak jsem zmínila, měla jsem strach.. Království? Kasty? Ale nakonec jsem byla velmi mile překvapena. Hned na začátek si taky musím malinko ''rýpnout'' Vidím tu lehkou podobu z Hunger Games. Díkybohu, tady se však žádní lidé nezabíjí, natož děti. Avšak máme tu typický milostný trojúhelník, tentokrát America, Aspen, Maxon. Taky moderátora, který mi připomíná Caesara z HG. Pak malou setstřičku Americy May, která mi připomněla Prim. No a pak kasty (kraje). Avšak jiné podobnosti tu snad nejsou. 
Knížku s tematikou princezen jsem četla naposledy..dávno a to byl myslím Deník princezny a pak maximálně Tudorovce. Tohle je však něco jiného. Dystopie, která vás vtáhne do děje a příběhu hned na prvních stránkách, Četla jsem recenze, že knížku lidé přečetli za jedno odpoledne. Já jsem tedy musela ještě do práce, takže jsem četla od jednoho rána do druhého. Úplně často se mi to nestává, kniha mě musí opravdu zaujmout, abych ji přečetla takhle rychle. Selekce mě prostě vtáhla do děje..hned!

Teoreticky se toho v tomhle prvním díle moc nestane, Čtení je to odpočinkové nic složitého. Byla jsem zvědavá, jak se bude vyvíjet vztah mezi Americou a Maxonem, jenže pak tady je ještě Aspen. Já tedy nejsem zatím tak nějak fanoušek nikoho, ale spíš se přikláním k Maxonovi, Upřímně vám povím, já bych se takové Selekce účastnit nechtěla.
Další postavy co stojí za zmínku jsou Celesta - to je teda mrcha vám povím. Marlee, moc milá holčina, ke které má America asi nejblíž a pak komorné, hlavně Lucy,
Knížku jsem tedy přečetla rychle, je i vtipná. Opravdu mě dost zajímá jak to bude dál, jelikož první díl byl pro mne spíš takový úvod do života dívek v paláci a malé seznámení s princem. Takže už se těším až se vrhnu na pokračování, Tedy Elitu!

Také jsem četla, že by snad měl být film v roce 2018? Ačkoli už se o seriál, pokoušela stanice CW. Myslím, že film by byl skvělý!

Hodnocení:
9,5/10





2 komentáře:

Pět kroků od sebe - Rachel Lippincott

Pět kroků od sebe Originál:  Five feet apart Nakladatelství:  Yoli Rok vydání:   2019 Počet stran:   253 Autor :  R...