pátek 30. září 2016

Harry Potter a prokleté dítě - J.K.Rowling, J.Tiffany, J.Thorne



Autor: J.K.Rowling, J.Tiffany, J.Thorne
Originál: Harry Potter and the cursed child
Nakladatelství: Albatros
Rok vydání/ ČR: 2015/ 2016
Počet stran: 424
Překlad : Petr Eliáš
Série: Harry Potter (8)

Anotace:
Speciální vydání pracovního scénáře.
Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší.
Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst.
Divadelní hru Harry Potter a prokleté dítě na námět J.K. Rowlingové, Johna Tiffanyho a Jacka Thornea napsal Jack Thorne. Je osmým příběhem ze série o Harrym Potterovi a zároveň prvním, který se oficiálně dočkal divadelního zpracování.
(databazeknih.cz)

Děj:
Dostáváme se na nástupiště 9 a 3/4, na svůj bradavický expres však již čeká Harryho syn Albus Severus a nejen on, další známé postavy jako Ron, Hermiona, nebo Draco jsou tady taky, ačkoli mnohem větší roli mají jejich děti a to hlavně Albus a Scorpius.

(může obsahovat spoilery)
Harry Potterovi je skoro čtyřicet let, Voldemort je pryč a na scénu přichází děti našich oblíbených hrdinů. Albus by si mohl svého nejlepšího kamaráda vybrat už ve vlaku.. a tak se taky stane. Nejlepším kamarádem Albuse se stane Scorpius Malfoy. Jaká ironie, Harry a Draco se nikdy nemuseli, zato jejich synové jsou nejlepší přátelé. Vztah Harryho a Albuse není nejlepší, Albus některé činy svého otce nevidí v dobrém světle a chtěl by něco změnit a tak začne cestování v čase, jenže když jen něco malinko v minulosti změníte, změní se celá přítomnost...

Proč jsem si knihu vybrala:
Samozřejmě pokračování (ač jiné) Harryho Pottera byla nutnost.

Názor:
Docela jsem se bála toho, že tohle pokračování je psané formou scénáře. Že mě to nebude bavit, nebude se mi to líbit.. ale nakonec mi to nevadilo. Musíte trošku zapojit fantazii, ale nakonec ani tahle forma nebyla nijak špatná, pouze je málo textu na stranách, tedy i těch čtyřista stran přečtete za chvíli. Tahle knížka není jen dílo J.K.Rowlingové, ale stejně se občas zasmějete u Ronových vtípků a děj vás vtáhne od prvních stránek. Velmi dobrou postavou je Scorpius, možná moje nejoblíbenější postava z téhle knihy, člověk by se divil, jak zrovna Draco může mít takového syna, ale podle mě ani Draco nebyl vždycky jen ten zlý..V knize se cestuje do minulosti a tak se podíváme zpátky do některých knih. Nejvíc je tu dle mě spojitost s ohnivým pohárem.


Jméno Potter se většinou vázalo k Nebelvíru, byl tam Harryho otec, Harry, James(první syn Harryho), Lily(dcera Harryho), ale jeden Potter přece jen tuhle linii naruší, Albuse se dostane do Zmijozelu. Příběh se točí hlavně okolo Albuse a Scorpiuse, cestování časem udělá nějakou neplechu a tak se vrací stále a stále aby to napravili, jelikož vždycky se něco stane, co přítomnost změní. Harry je tady už starší, ale pořád zde vidíme jeho moudrost. Vrátíme se v čase, že je zde i Brumbál a Snape. Vidíme, jak by vše bylo i když by se něco málo změnilo. Docela důležitá postava je i Delphi, která se Albusovi líbí, ale nakonec je všechno trošku jinak..
Pro mě to byl skvělý návrat do Bradavic, kouzlení, mnoholičný lektvar, oblíbené postavy..
Je pravda, že tohle "pokračování" Harryho Pottera je trochu jiné, navíc Harry už tady není stežejní postava, ale mě se to prostě líbilo a brala bych klidně i více stránek, nebo nějaké další pokračování. Prostě Harry Potter je něco, s čím jsem vyrostla a s radostí a chutí jsem si přečetla i tuhle knížku.

ALWAYS

Hodnocení:
10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pět kroků od sebe - Rachel Lippincott

Pět kroků od sebe Originál:  Five feet apart Nakladatelství:  Yoli Rok vydání:   2019 Počet stran:   253 Autor :  R...