pátek 5. ledna 2018

Dívka v ledu - Robert Bryndza


Autor: Robert Bryndza
Originál: The Girl in the Ice
Série: Inspektorka Erika Fosterová
Nakladatelství: Grada
Rok vydání/ ČR: 2016/2016
Počet stran: 448
Překlad : Kateřina Elisová


Anotace:
Poté co je v parku v jižním Londýně pod vrstvou ledu nalezeno tělo mladé ženy, na místo přijíždí detektiv šéfinspektor Erika Fosterová. Oběť, krásná dívka z mocné a bohaté rodiny, měla podle všeho dokonalý život. Když Erika začne pátrat hlouběji, vynoří se souvislosti mezi její vraždou a smrtí tří prostitutek, které někdo uškrtil, svázal jim ruce a hodil do vodních ploch po Londýně. 
Jaká je spojitost mezi dcerou vlivného lobbisty, který si myslí, že může ovlivňovat i vyšetřování, a mrtvými imigrantkami? Jaké temné tajemství dívka v ledu skrývala? 
Čím více se Erika přibližuje k odhalení pravdy, tím více se vrah blíží k Erice. Poslední případ detektiva šéfinspektora Fosterové skončil katastrofou a smrtí pěti policistů včetně jejího manžela. Eričina kariéra visí na vlásku, musí bojovat s vlastními démony i s vrahem, který je hrůznější než kdokoliv, komu čelila v minulosti. 
Jaká je spojitost mezi dcerou vlivného lobbisty, který si myslí, že může ovlivňovat i vyšetřování, a mrtvými imigrantkami? Jaké temné tajemství dívka v ledu skrývala? Čím více se Erika přibližuje k odhalení pravdy, tím více se vrah blíží k Erice. Poslední případ detektiva šéfinspektora Fosterové skončil katastrofou a smrtí pěti policistů včetně jejího manžela. Eričina kariéra visí na vlásku, musí bojovat s vlastními démony i s vrahem, který je hrůznější než kdokoliv, komu čelila v minulosti. Dopadne ho dříve, než udeří znovu? 
(databazeknih.cz)

Děj:(může obsahovat spoilery)
Na začátku knihy čteme o tom, jak vlastně Andrea (dívka v ledu) zemřela. Poté je její tělo nalezeno a případ se začíná řešit. Do rukou ho dostane šéfinspektorka Erika Fosterová, která nějakou chvíli nebyla ve službě. Erika se snaží kolikrát i za cenu svého života přijít na to, kdo Andreu zavraždil. Andrea pochází z vlivné rodiny. Její rodiče jsou Diana a Simon Douglas-Brownovi. Také měla dva sourozence Lindu a Davida. Erika se při řešení případu dostane na opravdu ošklivá místa. Přichází na to, že Andrea není jediná, která byla takto zavražděna a poté hozena do vody. Souvislostí je čím dál víc a Erika tomu přichází na kloub.

Proč jsem si knihu vybrala:
Kniha na mne koukala jak z prospektů, tak u vchodů knihkupectví, až jsem se ji nakonec rozhodla přečíst.

Názor:
Popravdě, tohle vůbec není  můj žánr. Detektivky, krimi, to mě nikdy nebavilo. Každopádně asi po pěti stránkách jsem nemohla přestat číst. Tahle knížka mě vtáhla do děje opravdu téměř hned. Nenudila jsem se ani chvilku a jen jsem četla dál a dál, abych věděla kdo je vrah. Zajímalo mne i všechno okolo případu. Opravdu celkově je příběh velmi dobře propracovaný a poutavě napsaný. Abych řekla pravdu, vraha jsem si tipla špatně. Byla jsem celkem překvapená, kdo tím vrahem je. Líbila se mi myšlenka, jak jsou v knize napsané kapitoly z pohledu vraha, co mu běží hlavou atd.

Jednoznačně mne Robert Bryndza dostal. Neskutečně se těším i na další dvě knihy ze série Erika Fosterová, už na mě čekají připravené. Proto i když vás třeba tento žánr nebaví, určitě tomu dejte šanci, myslím, že nebudete litovat :-)

Hodnocení:
9/10
Má vražda ostatních dívek něco společného i s vraždou Andrey?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pět kroků od sebe - Rachel Lippincott

Pět kroků od sebe Originál:  Five feet apart Nakladatelství:  Yoli Rok vydání:   2019 Počet stran:   253 Autor :  R...