neděle 14. ledna 2018

Pád - Lauren Kate (+ recenze na film)

Název: Pád
Autor: Lauren Kate
V originále: Fallen
Vydáno v originále/ČR: 2009/2011
Počet stran: 320
Nakladatelství: Knižní klub
Série: Andělé (1)
Překlad: Jana Jašová

Anotace:
Některým andělům je souzen Pád.
Na Danielu Grigorim je něco bolestně povědomého. Ten záhadný, odtažitý chlapec upoutal pozornost Luce Priceové, už když ho viděla poprvé – v první den jejího pobytu v internátní škole pro problémové mladistvé. Ve škole, kde jsou zakázané mobilní telefony, všichni ostatní studenti jsou divní a ka
ždý krok sledují bezpečnostní kamery, znamená Daniel pro Luce jediný světlý bod. A přestože on s ní očividně nechce mít nic společného – a dává to jasně najevo –, něco ji k němu přitahuje jako můru plamen svíčky. Luce musí zjistit, co se Daniel tak zoufale snaží utajit... i kdyby ji to mělo zabít


Jak jsem se ke knize dostala:
Tak tohle je hodně zajímavé. Tuhle sérii jsem si chtěla přečíst už tak před 7 lety. Dokonce jsem si koupila druhý díl Muka a Zamilované anděle. Vůbec nevím, proč jsem se ke knize nakonec nějak sedm let nedostala. Nyní jsem konečně sáhla po prvním dílu a začala - a nepřestala číst.

Obálka:
Možná lehce depresivní co říkáte? Gothic.. Každopádně mě se šíleně líbí. Vždycky se mi tyhle tmavé dark a lehce creepy obrázky a tematika líbily. Takže za mě jednoznačně krásná obálka, stejně jako u zbytku série.

Děj:
Hlavní děj se odehrává ve škole Kříže a meče. Lucinda Priceová se na tuto školu a zároveň i polepšovnu dostává díky své - ne moc dobré, minulosti. Stále se obviňuje ze smrti Trevora. Byl to kluk, který se Lucindě líbil, každopádně rande nějak nedopadlo a místo kde byli začalo hořet. Luce se ven dostala, ale Trevor ne.

Luce vídá stíny, ze kterých má strach. Má za to, že ony mohou za to, že se stala ta věc s Trevorem. Luce na nové škole provede první den Arianne. Je maličko bláznivá, ale zdá se být fajn a Luce usoudí, že by možná mohly být i kamarádky. Také se seznámí s Penn. Penn je dívka, která má trochu problémy se zdravím. Rodiče už nemá a je docela sama. Ta se stane nejlepší kamarádkou Luce.

Dále tu máme Gabby. Krásnou blondýnku, která se pořád potlouká okolo Daniela. Daniel je plavovlasý krásný kluk, ze kterého má Luce zvláštní pocit hned, co ho poprvé spatří. Molly je dívka, která není nijak milá na nikoho a dává to patřičně najevo. No a samozřejmě Cam. Toho viděla Lucinda na škole úplně prvního. Má pronikavé zelené oči a Luce se na něj nemůže vynadívat. Něco ji k němu taky táhne. No a ještě zmíním Rolanda. Kluk s dredy, který je dobrá kamarád Daniela a dokáže sehnat snad úplně všechno.

Daniel Luce tak nějak ignoruje, zato Cam ne. Cam se snaží s Luce dostat do kontaktu co nejvíce. Proto ji i vezme mimo kampus -tajně atd. Avšak Luce má stále oči hlavně pro Daniela. Zachránil jíí život chvíli po tom, co nastoupila na školu a málem ji zavalila socha anděla. Daniel je tak nějak všude,když jí hrozí nebezpečí. Postupně si ji začne připouštět k tělu. Luce však hodlá přijít na kloub tomu, kdo vlastně Daniel je a co to má celé znamenat...

Názor:
Na tuhle knížku čtu spíše negativní komentáře a recenze. Nuda, chaos....Za sebe musím říct,
že mě ta knížka strašně bavila. Od začátku do konce. Přečetla jsem ji od rána do večera, tedy ani ne 24h a to se mi moc často nestává. Takže za mě super. Strašně mě to  bavilo, ačkoliv ano.. není to žádné veledílo, ale to jsem ani nějak nečekala, nebo nehledala.

Docela dost mě šokovalo, že chvílemi to není žádný medík, ale opravdu docela drsňárna. Zaspoiluji, že ne všechny postavy přežijí až do konce. Takže rozhodně žádný velký happy end, ale chvílemi temný příběh stejně jako obálka.

Můžeme zase vidět podobu s Twilight. Daniel je tam, když Luce něco hrozí. Daniel zachrání Luce, před padajícím andělem, stejně jako Edward Bellu před autem. Máme tady Cama, stejně jako v Twilight Jacoba, ale víte co? Nevadí mi to. Tyhle fantasy romance mě prostě strašně baví. Takže jdu se vrhnout na další díl, jelikož mě strašně zajímá, co bude dál.

Hodnocení:
10/10
FILM

Achjo.. na film jsem se šíleně těšila a i kvůli tomu jsem četla tak rychle. Trailer mi přišel taky fajn, ale když jsem film shlédla, musím říct, že jsem zklamaná. Ani mi to moc podle knihy nepřišlo. Spíš je to na motivy knihy, než podle knihy. Herce vybrali super, ale chyběla tomu jakási šťáva a přijde mi, že do hodiny a půl se dalo nacpat mnohem víc akce a mohlo to být mnohem MNOHEM lepší. Každopádně film není špatný a určitě na něj mrkněte. U mne ale stoprocentně vede knížka.

Hodnocení filmu:
60%





Žádné komentáře:

Okomentovat

Pět kroků od sebe - Rachel Lippincott

Pět kroků od sebe Originál:  Five feet apart Nakladatelství:  Yoli Rok vydání:   2019 Počet stran:   253 Autor :  R...