neděle 20. května 2018

Cinder (měsíční kroniky) - Marissa Meyer

Název: Cinder
Autor: Marissa Meyer
V originále: Cinder
Vydáno v originále/ČR: 2012/2012
Počet stran: 400
Nakladatelství: Egmont
Série: Měsíční kroniky (1/5)
Překlad: Jana Zejmanová

Anotace:

Rušné ulice Nového Pekingu se hemží lidmi a androidy. Populaci devastuje smrtící nákaza. Z vesmíru tomu přihlížejí krutí měsíční lidé, kteří čekají na správný okamžik. Nikdo netuší, že osud Země spočívá v rukou jediné dívky...Šestnáctiletou Cinder považuje většina lidské společnosti za nepovedenou hříčku techniky a její macecha za neúnosné břemeno. Být kyborg ale má i své výhody – mozkové rozhraní poskytuje Cinder nevšední schopnost opravovat věci (roboty, vznášedla, své vlastní nefungující součástky), díky čemuž se stane nejvyhlášenější mechaničkou v Novém Pekingu. Právě tato pověst přivede k jejímu stánku prince Kaie, který potřebuje před výročním bálem opravit porouchaného androida. Princ opravu v legraci nazve otázkou národní bezpečnosti, ale Cinder má podezření, že věc je mnohem vážnější, než jí je princ ochoten prozradit.Cinder touží udělat na prince co nejlepší dojem, ale se všemi plány je konec, když se její mladší nevlastní sestra a jediná lidská přítelkyně nakazí smrtelným morem, který sužuje Zemi už celé desetiletí. Macecha obviní z dceřiny nemoci Cinder a nabídne její tělo pro výzkum moru, což je „pocta“, kterou dosud nikdo nepřežil.Ale netrvá dlouho a vědci zjistí, že jejich nové pokusné morče je zvláštní. Chirurgové, kteří proměnili Cinder v kyborga, něco skrývali. Něco cenného.Něco, kvůli čemu jsou někteří lidé ochotní zabíjet…

Jak jsem se ke knize dostala:
Hledala jsem nějakou fantasy-pohádkovou knihu, kde je i království. A narazila jsem na sérii měsíční kroniky.

Obálka:
Upřímně se mi líbí nejmíň ze všech. Krásná barva obálky, ale obrázek se mi nijak extra nelíbí. Více se mi líbí obaly ze zahraničí, kde je pouze noha se střevícem.

Děj:
Děj se odehrává v Novém Pekingu. Kyborgská dívka Cinder je nejlepší mechaničkou a lidi si za ní chodí nechat spravovat androidy, přenosné obrazovky a jiné věci. Cinder má umělou nohu a ruku, prodělala operaci, kdy z ní udělali z části kyborga.
Náhodou se za ní do opravny dostane i princ Kai, který potřebuje spravit jeho andoridku Nainsi. Jediná lidská kamarádka Cinder je Pivoňka, která je dcera Cindeřiny nevlastní matky. Pivoňka bohužel onemocní letumózou, kterou má i císař a na niž se doktor Emerald snaží najít lék. Tisíce lidí umírají. Do výzkumu se dostane i Cinder, která je na letumózu imunní. Na návštěvu přiletí z Měsíce zlá královna Levana. Ta si chce vzít prince Kaie a stát se císařovnou..







Názor:
Knížka je na motivy Popelky, ale z Popelky to opravdu moc nemá. Nevlastní dcera, macecha,
nevlastní sestry, princ a ples. To ano. Jinak je ale Cinder spíše sci-fi. Nikdy jsem sci-fi nečetla, alee tohle mě vážně bavilo. Maličko v tom vidím i Star Wars. Doufala jsem, že konec knihy bude i konec příběhu Cinder, ale ne, příběh ukončen není a pokračuje v další knize Scarlet. V Cinder je krásně popsáno jak se cítí kyborg, jak vidí a jaké má pocity. Pro mě to bylo něco úplně nového a měsíční kroniky mě opravdu moc baví. Měla jsem hodně ráda i Iko, což je androidka Cinder. Sem tam jsou tu celkem vtipné hlášky a nudit se určitě nebudete.

Hodnocení:
8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pět kroků od sebe - Rachel Lippincott

Pět kroků od sebe Originál:  Five feet apart Nakladatelství:  Yoli Rok vydání:   2019 Počet stran:   253 Autor :  R...